ارکوپال یا چینی

ظروفی که در آن غذا می خوریم به اندازه خودِ وعده غذایی مهم است. اینکه ظروف ما چه ظاهری داشته باشد، از چه چیزی ساخته شده باشد و چگونه مورد استفاده قرار گیرد باید به هنگام خرید در نظر گرفته شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای خرید ظروف غذاخوری  بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

تفاوت آرکوپال و چینی

 مهمترین نوع انتخاب قبل از هر گونه طرح ونوع قالب چینی و یا بخصوص ارکوپال انتخاب رنگ  می باشد بهتر است بر اساس علاقه و سلیقه خود  رنگ بندبی را انتخاب کنید اگر بر اساس نظر وسلیقه شخص دیگری طرح خود را انتخاب کنید مطمئن باشید پس از یک بار استفاده  ظروف برای شما خسته کننده می شود . برای تهیه ظروف آرکوپال از مواد اولیه ظروف شیشه‌ای به همراه برخی از مواد معدنی استفاده می‌شود، به همین خاطر نیز نحوه و پروسه ساخت این ظروف بیشتر شبیه به ظروف شیشه‌ای است .

ظروف آرکوپال زیبایی ظاهری آن‌ها همانند ظروف چینی بوده و استحکام به مراتب بیشتری دارند.

ظروف آرکوپال سبک‌تر هستند و تا حدودی نیز شفاف‌تر به نظر می‌رسند.

 ظروف آرکوپال از شیشه نشکن‌تر و از چینی سبک‌تر هستند.

تنوع قالب گرد وچهارگوش و یا منحنی در آرکوپال بیشتر  است و چینی ها اکثرا گرد یا چهارگوش هستند

تنوع رنگ و گل  در بازار برای آرکوپال بیشتر چینی ها می باشد

انتخاب تعداد به صورت فله در آرکوپال بخصوص ایرانی وتعداد کم وزیاد کردن آن ها بیشتر است 

امکان جابه‌جایی و شست‌وشو  آرکوپال نبست به چینی خیلی راحت تر است

 معایب آرکوپال ها 

یکی از معایب بعضی آرکوپال های بازار  پاک شدن گل و یا طرح آنها می باشد که اغلب در ماشین ظرفشویی و  یا در بلند مدت شستشو صورت می گیرد ، علت اصلی این عیب  به چکونگی کوره کردن وپخت آنها در کوره برای گل آرایی بر می گردد ، بیشتر ارکوپال ها در بازار در کارگاه های کوچک گل وطرح می خورند و قالب اولیه خام وسفید است، بر اثر کم وزیاد شدن دما کوره و دیر و زود خارج کردن آرکوپال از کوره ها در انها ایراد پیدا می شود که باعث شکنندگی و ترد شدن آنها  و یا رنگ پریدگی  و یا در آینده  پاک شدن طرح آنها می شود .

خارجی یا ایرانی بودن هیچ دخلی به این عیب ها ندارد چون ارکوپال سفید خارجی نیز در همین کارگاه ها گل آرایی می شود.

اینکه از کجا متوجه شویم که این عیب ها را دارند ویا خیر ، بر می گردد به ضمانت خود فروشنده و همچنین دقت نظر خود خریدار در انتخاب ،خارجی بودن دلیل بر بهتر بودن نیست ، بعد از  مارک و برند ارکوپال  مهمترین نکته همین است که طرح ضمانت  می شود یا خیر .سعی کنید از فروشگاه های با تجربه در این زمینه کمک بگیرید .

علاوه بر این توصیه می‌کنیم که به سراغ سرویس‌هایی از ظروف آرکوپال بروید که امکان اضافه کردن و یا جایگزین کردن تکه‌هایی در آن وجود داشته باشد. ولی سعی کنید آرکوپال خود را به همان تعداد که نیاز دارید در همان مرحله اول خریداری کنید چون در آینده طرح و مدل آن دیگر در بازار نیست و یا  تفاوت رنگ  در اینده خواهد داشت .

 جدیدا از دیگر معایب بیشتر آرکوپال ها کامل نبودن آنها می باشد ، اینکه نمک پاش و سس ریز و دیس کوچک و کاسه آبگوشت وقابلمه سوپ و لیوان و… ندارند، البته می توانید به فروشنده آنها را  می توانید سفارش دهید البته اگر طرح وگل آن موجود باشد.

و اما توصیه این است که قبل از هر چیز شکل ظاهری موردنظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن دست به انتخاب بزنید. برای مثال ببینید که ظروف گرد را ترجیح می‌دهید یا نمونه‌های چهار گوش و زاویه‌دار و دالبردار؟ با مشخص کردن این موضوع گزینه‌های پیش روی خود را محدودتر کرده و در نتیجه انتخاب راحت‌تری را مهیا خواهید ساخت.

کلام اخر: جدا از هزینه ها  اگر در مهمانی و پذیرایی های خود می خواهید ظروف شما چشم نواز و شگفت انگیز و جذاب و هیجان‌انگیز باشد و  مهمانی نوع رسمی تری به خود بگیرد بهتر است از چینی با طرح های ساده  انتخاب کنید در غیر اینصورت آرکوپال خیلی بهتر از چینی می باشد.

برای مهمانی های شلوغ نیز بهتر است آرکوپال تهیه شود .

برای خرید جهیزیه نیز  18 نفره یا 24 ارکوپال برای مهمانی ها و دم دستی را نیز ارکوپال طرح دیگر و یا 6 نفره چینی بردارید .

قالب های خام و بدون طرح آرکوپال