کالای اصلی از تقلبی

تشخیص کالای اصل از تقلبی

در بازار ایران بیشتر ظرفشویی های بوش از کشور آلمان ، ترکیه ، اسپانیا ، چین می باشد در مرحله اول خرید ، از فروشنده کشور سازنده را سوال کنید چیزی به نام لیسانس آلمان وغیره نداریم . سپس مدل ظرفشویی مهم می باشد که بیشتر مدل ها به غیر از کشور سازنده و رنگ از لحاظ تعداد سبد و ظرفیت شستشو ، تعداد برنامه ها و خصوصیاتی مثل زئولیت و نصف شستشو و سیستم وایفا دار بودن تفاوت دارند برچسب مصرف انرژی و میزان صدا نیز در بیشتر مدل ها متفاوت است که در تعین قیمت موثر می باشد سری ظرفشویی تنها ملاک برای خوب بودن و جدید بودن ظرفشویی نیست مثلا بگویند سری 8 جدیدتر از سری 6 باشد /

 سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که اطلاعات کامل داشته و در اختیار شما قرار دهد ،  و بر اساس تجربه کارکرد مدل ها ، مدل با کیفیت را به شما معرفی نماید // هر کالایی که با آب سروکار داشته باشد از نظر ظاهری نیز قطعات باید خوب و دوام زیادی داشته باشند

این روزها نیز به دلیل گران شدن کالای خانگی خارجی و پایین آمدن قدرت خرید مردم، بازار فروش لوازم خانگی تقلبی نسبت به گذشته پر رونق تر شده است و ممکن است تشخیص کالای اصلی از تقلبی دشوار باشد. برخی افراد ترجیح می دهند با پرداخت مبلغی کمتر این محصولات تقلبی و بی کیفیت را خریداری کنند. اما در این میان افراد سودجوی بسیاری هم هستند که محصولات تقلبی خود را به اسم جنس اصل و با قیمتی بالا به افراد می فروشند. به همین دلیل لازم است هر شخصی قبل از خرید لوازم خانگی و آشپزخانه مورد نیاز خود، از تفاوت میان اجناس اصل و بدل به خوبی آگاه باشد.

بهترین راه حل جستجوی نام و مدل محصول در اینترنت و مشاهده تصاویر محصول مورد نظر در فروشگاه های اینترنتی لوازم خانگی معتبر است. اما قبل از این کار باید بدانید به چه مواردی توجه کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با ارائه بهترین راهکارها به شما عزیزان کمک کنیم تا به راحتی کالای خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

برند محصول

راه حل اول توجه به  نام برند است که باید به طور صحیح نوشته شده باشد. مانند برند تفال که بر روی کالای اصل به صورت Tefal نوشته می شود ولی بر روی کالاهای خانگی تقلبی ممکن است به اشکال دیگری مانند Tifal و… نوشته شود. یا برند Arshia که با برند Prshia متفاوت است ، یا اشتباه گرفتن برندها از لحاظ تلفظ مثل کلورانس و فلورانس  که در این موارد باید دقت زیادی کرد

در حال حاضر برندهای معروفی مانند بوش، کنوود و فیلیپس، انواع تقلبی آن بسیار زیاد شده است در حالی که برندهای متفرقه معمولا تقلبی یا فیک نیستند. مثلا در برندهایی مانند بوش، کنوود و فیلیپس آبمیوه گیری های چندکاره وجود ندارد و این برندها غذاساز یا آبمیوه گیری های تک کاره دارند. بنابراین در صورتی که در برندهای ذکر شده، آبمیوه گیری های چندکاره دیدید، مطمئن باشید که تقلبی هستند.

کارتن دستگاه

از دیگر روش های تشخیص کالای اصل از تقلبی بررسی کارتن دستگاه است چون اجناس اصل و تقلبی در اغلب موارد از این نظر با هم تفاوت دارند.

 

قالب و کیفیت اجناس

کالاهای اصل و تقلبی از نظر قالب و کیفیت دارای تفاوت های چشمگیری هستند که با کمی دقت می توانید آنها را تشخیص دهید.  به طور مثال جاروبرقی اصل بوش دارای قالب متفاوتی نسبت به مدل های بدل آن دارد، کیسه های داخلی در جاروبرقی اصل بوش یکبار مصرف است در صورتی که جاروبرقی بوش تقلبی ممکن است دارای کیسه های دائمی باشد. همچنین نام برند بر روی جاروبرقی های اصلی بوش کاملا حک شده اما در انواع تقلبی چسبیده شده و به راحتی توسط دست قابل جدا شدن است.

برای تشخیص اتوی تقلبی بوش از اصل هم می توانید به کفه اتو نگاه کنید تا از اصل بودن اتو اطمینان یابید، همچنین دکمه اتوی اصل از نظر کیفیت و ظاهر با اتوی تقلبی تفاوت دارد.

مدل و مشخصات فنی دستگاه

مورد آخری که از طریق آن می توانید کالای اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، مدل و مشخصات فنی دستگاه است. برای این منظور باید مدل یا کد درج شده بر روی دستگاه و جعبه را چک کنید تا از اصل بودن محصول خود مطمئن شوید. برای چک کردن این مورد می توانید از سایت های لوازم خانگی معتبر کمک بگیرید.

 در مورد Made In China :

 Made In China  یا هر کشور دیگری نشانه تقلبی بودن آن کالا نیست.

کیسه های جاروبرقی

به طور مثال جاروبرقی های اروپایی اصل معمولا کیسه های یکبار مصرف دارند و در صورت دائمی بودن می تواند نشانه تقلبی بودن جنس باشد. 

 یک سری سودجو و کلاهبردار سعی کرده اند ظرفشویی های ارزان قیمت و بی کیفیت از برندهای مختلف را  وارد کشور کنند و آن را با دستگاه های حک برچسب گذاری کنند و به عنوان ظرفشویی های بوش وارد بازار کنند.

فروشگاه آریل کالا با تجربه بیش از 15 سال در زمینه لوازم خانگی با همکاری اساتید و بازاریان با تجربه و مطرح و یاری گرفتن از آنها ، راهنمای شما خواهد بود و شما را در انتخاب بهترین وبا کیفیت ترین کالای موجود در بازار متناسب با هزینه ای که خواهید کرد یاری و راهنمایی خواهد نمود امید بتوانیم جوابگوی این اعتماد شما عزیزان باشیم

به طور مثال ظرفشویی بدل زیر را مشاهده بفرمایید:

همانطور که در تصویر مشاهده می فرمایید روی این ظرفشویی آرم شرکت بوش زده شده است و نام مدل sms86m22 را در برچسب آن زده اند و احتمالا روی دستگاه هم حک کرده اند. اما آیا این واقعا ساخت شرکت بوش در آلمان است ؟ خیر

اگر در گوگل نام مدل یعنی sms86m22 را جستجو کنیم این مدل اصلا در سایت بوش موجود نیست و این یعنی این مدل کاملا تقلبی می باشد.

اما چرا متقلبان این نام مدل را در برچسب این ظرف شویی درج کرده اند؟ در سایت بوش مدل SMS86M22DE موجود است یعنی آخر نام مدل DE اضافه دارد و اگر این مدل را جستجو کنید در سایت بوش تصاویر مدل اصلی را می توانید مشاهده کنید.این ظرفشویی را اگر در کنار نسخه اصلی آن قرار بدیم براحتی می توانید تشخیص دهید که ظاهر نسخه بدل تفاوت های زیادی با نسخه اصلی دارد.

اما این ظرفشویی در سایت اصلی بوش به شکل زیر می باشد :

همانطور که مشاهده می فرمایید نسخه بدل تفاوت ظاهری زیادی با نسخه اصلی دارد.

حال سوال پیش می آید که اگر یک مدل ظرف شویی بوش اصل نباشد و محصول شرکت بوش آلمان نباشد پس ساخت کجاست و چه مارکی است؟

کلاهبرداران از نبود آگاهی خریداران سواستفاده می کنند و ظرف شویی هایی با مارکهای نا آشنا یا حتی بدون مارک  و ارزان قیمت چینی را برچسب گذاری کرده و به عنوان مارک بوش یا ال جی یا هر برند معروف که برای ایرانی ها آشنا باشد به فروش می رسانند. در زیر چند نمونه از این برچسب گذاری را مشاهده فرمایید:

تبدیل و برچسب گذاری ظرف شویی الحافظ چینی به مارک بوش:

تبدیل و برچسب گذاری ظرف شویی بدون مارک چینی به مارک بوش:

تبدیل و برچسب گذاری ظرف شویی دوو چینی به مارک بوش:

تبدیل و برچسب گذاری ظرف شویی با عنوان برند اینورتر(Inverter) چینی به مارک بوش:

در زیر چند نمونه دیگر ظرف شویی تقلبی بوش را مشاهده می کنید:

ظرف شویی با مارک های نا آشنا و چینی (اکو و ایوولی و توربو) برای تبدیل به برند معروف بوش و ال جی استفاده می شوندا