چشم بسته خرید نکنید

با توجه به وجود کالاهای بی کیفیت و یک بار مصرف و کپی برندهای اصلی  کار برای  فروشنده و خریدار کالا سخت شده است ، داشتن اطلاعات به روز برای فروشنده جز واجبات این روزهاست  تا بتواند به مشتری خود در خرید کمک و راهنمایی کند ولی شما مشتری عزیز توجه به نکات زیر خالی از لطف نیست

 اسم برند : داشتن اسم  شهر های اروپایی بر روی کالاها ذهن مشتری را به سوی با کیفیت بودن و اصلی بودن آن کالا می کشاند . در دام این گونه برند ها نیفتیدخیلی از آنها  از بی کیفیت ترین کالا ها هستند و همچنین اگر دقت کرده باشید یک  کالا بطور مثال مثل همزن کاسه دار در خیلی از برند ها کاملا شبیه یک دیگر  هستند. ولی از لحاظ قیمت خیلی متفاوت اند در صورتی که همه آنها را یک شرکت در چین تولید کرده است ولی سفارش دهنده های مختلف با اسامی و برند های مختلف آن را وارد کشور کرده اند و یا جعبه و کارتن  آن در ایران با برند دیگر  تعویض شده  ومارک خورده است .

ساخت چین : لزومأ ساخت ایران بودن و یا  ساخت چین بودن  یک کالا دلیل بر بی کیفیت بودن آن کالا نیست . خیلی از کالاها با برند اصلی هم اکنون در چین تولید می شود. مثلا در برند بوش چرخ گوشت ها در چین ساخته می شود با کیفیت عالی در صورتی که  چرخ گوشت بوش ساخت آلمان نداریم.

 یکی کردن برند : برای خرید یک کالای خوب دنبال یک برند کردن و ست کردن رنگ آنها  نباشید . با هزینه ای که دارید سعی کنید بهترین انتخاب را با کمک گرفتن از فروشندگان با تجربه و یاری گرفتن از سایت های لوازم خانگی معتبر داشته باشید.

تشابه برندها : از روی خیلی از برند ها و شبیه برند اصلی از لحاظ تلفظ و خواندن  و همچنین تصویر آن کپی برداری زیاد شده است .اصل یا غیر اصل بودن و فیک بودن یک کالا نیز از همین موضوع در بین مشتریان و فروشندگان باب شده است .  هر چند از لحاظ قیمتی  کالای خریداری شده ممکنه به صرفه باشد ، اما بدون اطلاع از نوع برند و ناخواسته  ممکن است خریدار کالا  تبلیغ اینگونه کالا ها را برای دوستان و اقوام کرده باشد. شاید خیلی زیاد شنیده باشید از طرف که تاکید بر همان بودن کالا کرده باشد و اینکه مفت خریده است .  در صورتی که اگر کمی دقت بیشتری کنید متوجه خواهید شد که برند ها کلی با هم تفاوت دارند. برای دقت بیشتر چند نمونه در زیر بیان شده و فقط جنبه آموزش دارد و تاکید بر خوب بودن ویا بد بودن یک برند نیست  . سعی کنید برند های مشابه را با هم بخوانید .

تشابه در خرید یک کالا با یک برند :  دقت کنید بیشتر شرکت ها و تولید کنندگان  ، یک کالا را (مثل آبمیوه گیری ) با مدل های مختلف تولید کرده اند . این گونه کالا ها با یک برند و یک مارک در فروشگاه ها در مقابل دید شما نیست و همه آنها  در یک فروشگاه وجود ندارند که بتوانید مقایسه کنید و در بیشتر مواقع هم ظاهر شبیه به هم دارند که پیدا کردن تفاوت برای مشتری کار سختی خواهد بود. مثالی که عرض کردیم ، جدای از اصلی یا غیر اصلی بودن آن ،  آبمیوه گیری اصلی با مارک بوش در بازار چند مورد وجود دارد و جدای از تفاوت قیمت برای رنگ آنها ، مدل ها نیز با هم فرق میکنند و قیمت ها نیز متفاوت است  . پس دقت کنید در هنگام خرید دقیقا چه مدلی از آن کالا را خرید می کنید. این یکی از چند موردی بود که مثال زدیم در مورد دیگر مارک ها وبرند ها نیز این مورد وجود دارد . آریل کالا همیشه اماده راهنمایی شما عزیزان می باشد.

       ((همه بوش و همه اصلی هستند ولی در مدل و قیمت با هم  بسیار تفاوت دارند بخصوص دو عدد سمت راست ))

نظرات و دیدگاه ها : دیدگاه ها ی مطرح شده برای یک کالا در سایت های واسطه را به تنهایی ملاک قرار ندهید چون بیشتر نظرات  فروشندگان آن سایت هستند و برای فروش بیشتر تعریف و تمجید کرده اند. در صورتی که به دور از واقعیت گفته شده است (دیدگاه های نوشته شده برای هر کالا )

 گارانتی : در کشور ما با توجه به خدمات بسیار کم و نبود قطعات  برای کالاهای خارجی تکیه بر گارانتی کالا نکنید. و هزینه اضافی بابت آن نپردازید وسعی کنید بیشتر کالای باکیفیت بخرید .

 تست : بیشتر کالا ها در 7 روز اول خراب نمی شوند. این 7 روز چیزی جز تبلیغ نیست بابت این هم هزینه اضافی پرداخت نکنید.

کارتن  و جعبه : بیشتر اطلاعات کالا بر روی جعبه حک شده است . داشتن جعبه ای خوب و با کیفیت و شیک و تمیز  و مقاوم و محکم یکی از نکات برای کالاهای سالم و با کیفیت است.در هنگام خرید بعد از بازدید کالایی که بدون جعبه در ویترین ها چیده شدند و در صورتی که قصد خرید آن کالا را دارید ، جعبه  و کارتن کالا را حتما قبل از خرید بازدید کنید .بیشتر اطلاعات صحیح  وبارکد کالا بر روی جعبه حک شده که می توانید صحت اصل بودن کالا را برسی کنید. ( خیلی مهم )

 لیست : از کالا هایی که می خواهید خریداری کنید یک لیست تهیه کنید . مقدار هزینه ای که برای هر کالا می خواهید پرداخت کنید و سرجمع خرید خود را بزنید. این کار باعث می شود با کم و زیاد کردن قیمت های کالا های ضروری  یک جهیزیه خوب تهیه کنید. اگر این کار را نکنید ممکن است بیشتر پول خود را صرف خرید یک و یا چند کالا کرده باشید و برای خرید های بعدی پول کم بیاورید و مجبور شوید کالای بی کیفیت بردارید.

تبلیغ وفریب ویدئویی : هر چند کالای با کیفیت در بازار کم شده ولی مطمئن باشید هر انچه که پیج های اینستگرام و یا شبکه های اجتماعی به شما معرفی می کنند خلاصه به همان کالا ها نمی شود.   مطمئن باشید بهتر از آن کالای معرفی شده ، در بازار وجود دارد. در تبلیغ  ویدئو یی و تصویری یک کالا به طور مثال سه عدد همزن قرار داده  و یکی را به عنوان بهترین به شما معرفی می کنند.فریب این گونه تبلیغات را نخورید و از فروشنده سراغ برند ها و مدل های دیگر را  نیز بگیرید .

هم شکل بودن خیلی از کالا ها :  شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک کالا را خیلی شبیه به هم پیدا کنید و شک کرده باشید که آن همان بوده که دیدید و چرا قیمت متفاوت است وچه فرقی می کند. مطمئن باشید درست شک کرده اید ، هزینه اضافه بابت کالای مشابه ندهید و سعی کنید بدون توجه به برند قیمت مناسب تر را انتخاب کنید. مگر اینکه تفاوت اساسی  و شاخصی  وجود داشته باشد.

هزینه و روش ارسال : قبل از خرید هزینه ارسال و هزینه حمل و نقل کالا و نحوه ارسال  را از فروشنده سوال کنید . مبلغ آن را در خرید های خود لحاظ  کنید ، در صورتی که  چند کالای قابل بسته بندی در یک جعبه را  سفارش دادید و هزینه حمل با شما شد از فروشنده بخواهید در یک جعبه بسته بندی کند تا در هزینه ارسال مبلغ کمتری پرداخت کنید.  چون مبلغ تمام شده کالا  برای شما ممکن است خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید  برای شما تمام شود.

زمان تحویل کالا : حتما در فاکتور های خریدخود تاریخ تحویل کالا را از  فروشنده  بخواهید که درج کند. چنانچه در آینده کالای خود را می خواهید دریافت کنید درج مدل و مشخصات کالا  به طور دقیق در فاکتور الزامی است .

نگهداری و ثبت کالا : در صورتی  که برای نگهداری کالا جای کافی ندارید وآن را به فروشگاه می سپارید که برای شما  در انبار نگهداری کند ، حتما علاوه بر رسید و فاکتور کالا ، از شماره سریال و مدل و نوع کالای خود تصویر تهیه کنید و سریال کالا ها را در فاکتور قید کنید.

نقد و اقساط : در هنگام خرید کالا در صورتی که تحت هر عنوانی مثل وام قرض الحسنه و یا معرفی به بانک و یا تقسیط مانده بدهی خود دارید  کالا سفارش می دهید ، حتما مبلغ نقد  کالای فاکتور خود را نیز  همراه فاکتور اقساط  از فروشنده بخواهید . و در بازار قیمت نقدی کالای خود را بپرسید و  % درصد اضافه شدن به فاکتور اقساطی را نیز سوال کنید. چه بسا کالا های خود را نقدا  و با هزینه خیلی کمتر بتوانید خرید کنید .

 خوشحال می شویم : اگر نظر خود را  در قسمت  فرستادن دیدگاه درج نمایید.